Ministrul delegat pentru Proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine, Dan Șova, vrea ca autostrada Comarnic-Brașov să fie finalizată cel târziu în octombrie 2015.
„Dorința noastră este ca Comarnic-Brașov să se facă în maximum doi ani de la momentul la care se dă ordin de începere a lucrărilor. Unii spun că este greu. Eu insist. Sunt încăpățânat”, a declarat sâmbătă Dan Șova la Antena 3.
Premierul Victor Ponta a susținut recent că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare, în 2016, dacă autostrada Comarnic-Brașov nu va fi executată până la acel moment.
Întrebat când apreciază că va fi finalizată procedura de atribuire a contractului, Dan Șova a precizat sâmbătă că este greu de estimat, avansând însă ca termen „cel târziu” luna octombrie a acestui an.
„Este foarte greu de estimat (când se termină procedura de atribuire n.n.). În momentul în care a fost numită comisia, nici eu și nimeni nu mai are puterea să se bage peste ce face comisia (numită de minister și CNADNR n.n.), dar firește că vom utiliza mijloacele legale prin intermediul Consiliului de Administrație să solicităm politicos comisiei să se grăbească”, a declarat Șova.
Patru companii și asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov. Printre acestea figurează și consorțiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care era obligat să vină cu banii. De această dată, intră într-o asociere formată din șapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA și AKTOR CONCESSION SA.
Ofertă a depus și CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine. De altfel, CCCC LTD a blocat și procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Brașov, în urma unei contestații depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.
Un alt ofertant este asocierea formată din SC SPEDITION UMB SRL și SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu.
Asocierea formată din firmele italiene IMPREGILO SpA și SALINI SpA a depus o ofertă pentru Comarnic-Brașov. Italienii au mai lucrat în România, câștigând o licitație pentru construirea a 22 de kilometri de autostradă între Orăștie și Sibiu, pentru care au primit 144 de milioane de euro.
Înainte de a fi selectat câștigătorul, premierul Victor Ponta a anunțat deja că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat.
„Cei care fac această concesiune vor pune barieră și vor pune taxă”, a spus Victor Ponta.